Search

taloyhtiön asukastyytyväisyys nousuun hyvällä viestinnällä ja tiedottamisella



 

Oletko kokenut kiukustumista siitä, kun odotat sinulle tärkeää viestiä tai puhelinsoittoa esimerkiksi ystävältäsi eikä sitä kuulu. Loppujen lopuksi soitat ystävällesi ja hän kertoo uutiset ja sanoo, kuinka unohti kertoa siitä sinulle. Oletko joskus itse ollut ystäväsi roolissa ja unohtanut kertoa uutiset toiselle? Heikolla viestinnällä on ikäviä vaikutuksia, mitä ei itse viestijänä välttämättä edes huomaa.


Selkeän ja reaaliaikaisen viestinnän toteuttaminen taloyhtiöissä on usein haaste taloyhtiön hallitukselle ja isännöitsijälle. Hyviä kanavia viestinnälle löytyy paljon, mutta miten saada kaikki taloyhtiön osakkaat ja asukkaat käyttämään samaa viestinnällistä kanavaa. Moni on kokeillut taloyhtiön Facebook-ryhmää, joka tavoittaa osan, muttei kaikkia taloyhtiön asukkaita. Sama ongelma toteutuu sähköpostilistoissa, joita pitää vieläpä päivittää usein asukkaiden vaihtuvuuden takia. Usein tarvitaankin yhtäaikaisesti useampi viestinnällinen kanava, jotta kaikki taloyhtiön asukkaat ja osakkaat voidaan tavoittaa.






Oikea-aikainen viestintä taloyhtiössä on etupainotteista



Mikä on oikea-aikaisen viestinnän merkitys taloyhtiössä? Onko viestin tarkoitus kertoa tapahtuneesta vai ennaltaehkäistä tapahtumia? Herättää kysymyksiä vai vastata kysymyksiin, joita ei ole vielä edes kysytty?